پنیر

جدول ارزش غذایی پنیر لیقوان [میزان چربی و کالری پنیر لیقوان]

کالری پنیر لیقوان

فروش پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) با قیمت کارخانه + بهترین کیفیت (به شرط مرجوعی)

برای استعلام قیمت و خرید کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

پنیر از ایام قدیم به عنوان صبحانه مغذی و یا میان وعده سبک همواره در فرهنگ غذایی جهان جایگاه خاص داشته است؛ در فرهنگ خودی هم از قدیم تا به الان استفاده از این ماده غدایی در سفره های ایرانی بسیار مرسوم بوده است.

در این مقاله از پنیر زاغک با ما همراه باشید تا با یک محصول لبنی فوق العاده، خوش طعم و سالم آشنا بشوید.

جدول ارزش غذایی پنیر لیقوان

جدول ارزش غذایی پنیر لیقوان

داشتن اطلاعات مناسب از ارزش غذایی هر ماده‌ای که وارد بدن خود میکنیم ضروری است. با این حساب نسبت به ورودی و خروجی بدن خود آگاه هستیم و دیگر نه اضافه وزن سراغ مان می‌آید و نه درگیر با انواع بیماری های مرتبط با تغذیه می شویم.

پنیر لیقوان از لحاظ علمی یک وعده غذایی مناسب و سبک و در عین حال غنی از لحاظ مواد مورد نیاز بدن انسان می‌باشد.

پنیر سرشار از پروتئین برای احیای بافت های عضلانی و کلسیم قابل توجه‌ای که برای حفظ استحکام استخوانی بدن نیاز است را دارد، این موارد این محصول را به یکی از سالم ترین ها در حوزه غذا و محصولات لبنیاتی تبدیل کرده است.

کالری پنیر لیقوان

لزوم استفاده از پنیرلیقوان برای ورزشکاران

در کنار تغذیه با کیفیت یکی از مهمترین عواملی که به ایجاد سبک زندگی سالم منجر می‌شود ورزش است.

اصولا ورزشکار ها با توجه به انرژی زیادی که در طول فعالیت های تمرینی خرج می‌کنند باید با یک ریکاوری غذایی دوباره قدرت مورد نیاز بدن خود را بدست بیاورند.

در این میان غذای مورد استفاده هم باید انرژی از دسته رفته آنها را جبران کند و هم از طرفی فاکتورهای لازم سلامتی را دارا باشد تا منجر به جذب چربی های غیرضروری و گاها مضر به بدن نشود.

پنیر لبنی لیقوان در این حیث تمامی این ویژگی ها را داراست. این فرآورده معمولا در دسته بندی محصولات پر چرب قرار می‌گیرد اما این چربی ها از نوع چربی های سالم می‌باشند و با یک برنامه مناسب سوخت و ساز و تمرینی می‌شود از تبدیل شدن آن ها به بافت های چربی خودداری کرد.

همینطور به دلیل غنی بودن این نوع از چربی و پروتئین زیاد برای چندین ساعت بعد از مصرف انرژی مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد.

دلیل دیگر استفاده از پنیر لیقوانی زاغک مربوط به سبک بودن و سازگاری صحیح آن با سیستم گوارشی و معده است. در صورتی که باید جلسه تمرینی بروید و نیاز به یک غذای سریع و سبک دارید که در تمرین باعث سنگینی یا رفلاکس معده نشود قطعا باید در برنامه غذایی خود پنیر لیقوان را بگنجانید.

چربی پنیر لیقوان | پنیر لیقوان زاغک

میزان چربی و کالری پنیر لیقوان

براک درک بهتر ارزش غذایی پنیرلیقوان باید کمی بیشتر درباره دو مفهوم چربی و کالری بدانیم.

بدن انسان برای تامین سوخت و ساز و فعالیت های روزمره باید تغذیه کند و در نتیجه این عمل کالری مورد نیاز را به بدن برساند.

از این روی رساندن کالری به بدن برای حفظ بدن انسان لازم است، و حتی برای بسیاری از فعالیت های روزمره که به ظاهر چشم گیر نیستند مثل خوابیدن، راه رفتن، فعالیت های فکری و ذهنی باز هم باید کالری وجود داشته باشد تا سوخت شود.

اکثریت مواد خوراکی که در طول شبانه روز مصرف می‌کنیم حاوی مقدار معینی از کالری هستند .کالری برخی خوراکی ها بالا و تعدادی هم پایین هستند .علاوه بر این کالری های دریافتی  برخی از غدا یا نوشیدنی ها که دریافت می‌شود از نظر تبدیل به چربی یا تری گلیسرید  ها استعداد بیشتری دارند‌.

به عبارتی دیگر وقتی بدن بیش از اندازه نیاز کالری دریافت میکند، این کالری دریافتی  به شکل تری گلیسرید در سلول های چربی ذخیره می‌شود تا زمانی که بدن با بحران انرژی و کالری مواجه می‌شود دوباره قابل استفاده شود.

استفاده زیاد و عدم آگاهی از ارزش غذایی موادی که مصرف می‌کنیم می‌تواند باعث افزایش حجم کالری بی رویه و تبدیل آن به چربی های مضر بشود؛ و همین امر در نهایت به چاقی یا مشکلات مربوط به سلامت قلب و عروق منجر شود.

بنا بر تحقیق تیم تحقیقات وزارت بهداشت کشور آلمان در سال ۲۰۱۶ مصرف مقدار ۵۰گرم پنیر در طول روز (پنیرمناسب و بهداشتی) در کنار برنامه تحرکی مناسب میتواند برای کسانی که از اضافه وزن رنج می‌برند سودمند باشد و با رساندن کالری موردنیاز به آنها (نه بیش از اندازه ) به کاهش وزن آنها کمک شایانی کند.

میزان چربی و کالری پنیر لیقوان

تفاوت های پنیر لیقوان با پنیر تبریز

پنیر تبریز انواع مختلفی دارد که هر کدام طعم و بافت خاص خود را دارند. از رایج ترین انواع پنیر تبریز می‌توان به پنیر لیقوان اشاره نمود، خواستگاه هر دو پنیر از استان آذربایجان شرقی است. پنیر لیقوان در روستایی به همین نام به تولید میرسد. مردم  این روستا با داشتن گوسفندهای زیاد و تولید پنیر به روش بهداشتی در ایران و جهان زبانزد هستند.

شیر مورد استفاده در پنیرلیقوان از نوع شیرگوسفندی است اما در مقابل شیر به کار رفته در پنیر تبریز از گاو بدست می‌آید. دلیل تفاوت قیمت و ارزان تر بودن پنیر تبریز نسبت به قیمت پنیر لیقوان به همین امر برمیگردد، توجه داشته باشید که قیمت پنیر لیقوان کیلویی (اصل گوسفندی) نسبت به بسته بندی های دیگر بسیار به صرفه است.

رنگ ظاهری پنیرها هم متفاوت هستند. نمونه لیقوانی رنگ سفید دارد ولی در پنیر تبریز این رنگ متمایل تر به زرد است.

پنیرلیقوان برای طعم بهتر و میکروب کشی برای مدت طولانی در آب و نمک خوابانده می‌شود پس مزه شور دارد، پنیر تبریز نیز در کل شور است اما نه به مقدار پنیر لیقوان.

میزان کالری پنیر لیقوان تبریز

به طور میانگین در هر صد گرم از پنیر لیقوان به مقدار ۷۲ کیلو کالری وجود دارد. اگر درباره میزان پروتیین این مغذی هم کنجکاو هستید باید بدانید در هر ۱۰۰ گرم حدود ۳۴ گرم پروتئین وجود دارد.

برخی افراد با توجه به رژیم غذایی خاص خود نیاز دارند تا مقدار کالری پنیر لیقوان در سی گرم را بدانند، اگر شما هم از این دسته از افراد هستید باید به شما بگوییم که در هر ۳۰ گرم از پنیر لیقوان مقدار ۲۲ کیلو کالری وجود دارد. همچنین کالری یک قوطی کبریت پنیر لیقوان که وزن سی گرمی دارد نیز، ۲۲ کیلو کالری می‌باشد.

وجود این حجم از پروتئین در مقدار صد گرم قابل توجه است و نشان دهنده ارزش غذایی والا پنیر لبنی لیقوان می‌باشد.

آیا چربی پنیر لیقوان باعث چاق شدن می‌شود؟

آیا چربی پنیر لیقوان باعث چاق شدن می‌شود؟

از نظر علمی و آماری میزان چربی پنیر لیقوان نسبتا بالا گزارش شده است. با اینکه این چربی از نوع چربی های ناسالم نیست و در دسته چربی های مفید قرار می‌گیرد با اینهمه افراد خاصی در مصرف این نوع پنیر نباید زیاد روی کنند.

افرادی با داشتن مشکلات قلبی یا اضافه وزن باید در مصرف این فرآورده با احتیاط عمل کنند؛ چنین افرادی می‌توانند مصرف خود در پنیر لیقوان را به وعده های کوچک روزانه تبدیل کنند تا به یک بار حجم زیادی از کالری را روانه بدن نکنند که منجر به ذخیره چربی های اضافه بشود.

پنیر تبریزی پر چرب هست دلیل این امر هم استفاده از شیر گاو در فرآیند تولید است.

پنیر لیقوان و مصرف آن در رژیم کتو

رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم معروف غذایی برای کاهش سریع وزن است.

رژیم کتوژنیک حاوی یک سری از دستورالعمل ها است که طبق آن مواد غذایی در دو دسته مجاز و غیرمجاز قرار میگیرند.

این رژیم غذایی بر پایه استفاده از چربی بالا ، کربوهیدارت کم و پروتیین کافی و مناسب شکل گرفته، اکثریت محصولات لبنیاتی به دلیل چربی زیاد در دسته مجاز قرار دارند.

یکی از مفید ترین خوراکی های مجاز این گروه، پنیرلیقوان است که برای افرادی که قصد دارند به روش رژیم کتو اضافه وزن خود را کم کنند یک گزینه بسیار مناسب می باشد.

پنیر لیقوان کربوهیدرات کمی دارد ولی به خاطر پر چرب بودن و ارزش مناسب پروتیینی کاملا سازگار با این سبک از رژیم تغدیه است.

تهیه بهترین مارک پنیر لیقوان از تولیدی اصلی

کالری پنیر محلی در مقایسه با کالری پنیر تبریزی (لیقوان)

همانطور که قبل تر گفتیم در هر صد گرم از پنیر محلی لیقوان به مقدار ۷۲ کیلو کالری وجود دارد، در مقابل کالری پنیر لیقوان، میزان کالری پنیر محلی بستگی به نوع پنیر، نحوه تولید، شیر استفاده شده و عوامل مختلف بستگی دارد، ولی به طور کلی می‌توان گفت که میزان کالری پنیر محلی نیز در حدود ۷۲ کیلوی کالری در مقدار ۱۰۰ گرم برای آن دسته از پنیر های محلی که بدون چربی، خامه و در حالت طبیعی تولید شده اند می‌باشد.

تهیه بهترین مارک پنیر لیقوان از تولیدی اصلی

کارخانه تولید پنیرلیقوان زاغک که خود در خواستگاه این نوع از پنیر یعنی روستا لیقوان قرار دارد از پرفروش ترین و باکیفیت ترین پنیرهای این حوزه هست.

در این کارخانه با دستگاه های صنعتی اقدام به تولید یک پنیر بهداشتی و خوش طعم می‌شود که در سراسر تبریز و ایران سفره های صبحانه و غذا ایرانی ها را رنگ و لعاب می‌دهد.

تولید محصولات زاغک مربوط به زمان حاضر نمی‌باشد و از سالیان دور این کارخانه فعالیت خود را آغاز کرده است و از اولین ها در تولید پنیر لیقوان بازاری می‌باشد.

خواص پنیر لیقوان بسیار زیاد است که می تواند برای افراد، یک وعده غذایی غنی و خوشمزه باشد و برای کسانی که به دنبال رژیم های خاص مثل کتو هستند یک منبع سرشار است.

با این حال ضروری است بهترین برند بازاری پنیرلیقوان را بیابیم تا هم خواص طبیعی آن حفظ شده باشد و هم پروتکل های بهداشتی در فرآیند تولید به شکل اعلا رعایت شده باشد.

شرکت زاغک با استفاده از شیرتازه گوسفندی و ترکیب آن در پروسه تولید با دستگاه های اتوماتیک پیشرفته محصولی استاندارد و سالم به بازار عرضه می کند. علاقه مندان برای اطلاع از قیمت و خرید پنیر لیقوان می‌توانید با کارشناسان ما از طریق فرم تماس در ارتباط باشید.

فروش پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) با قیمت کارخانه + بهترین کیفیت (به شرط مرجوعی)

برای استعلام قیمت و خرید کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *