پنیر لیقوان

پنیر لیقوان برای زنان باردار، نکات مهم در مصرف پنیر لیقوان در حاملگی

پنیر لیقوان در بارداری

فروش پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) با قیمت کارخانه + بهترین کیفیت (به شرط مرجوعی)

برای استعلام قیمت و خرید کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

پنیر یکی از فراورده های لبنی مفید است و بسیاری از مردم  سرتاسر جهان از دیرباز از آن در وعده های غذایی مختلف استفاده می‌کنند. پنیر لیقوان نیز از مشهور ترین و خوشمزه ترین و در عین حال مفید ترین پنیر های سنتی است که از شیر گوسفندی تهیه می‌شود. این نوع از پنیر به دلیل داشتن خواص بسیار به اکثر گروه های سنی توصیه می‌شود. بسیاری از افراد شاید به دلایل مختلف مانند مشکل هضم مواد لبنی نمی‌توانند از آن استفاده کنند و از فواید آن بهره‌مند شوند. به همین دلیل پنیر گوسفندی لیقوان به آنها پیشنهاد می‌شود. پنیر لیقوان حتی برای بانوان باردار نیز می‌تواند مفید واقع شود. از آنجایی که بارداری یکی از دوره های مهم زندگی کسانی است که مادر شدن را انتخاب کرده‌اند، باید  تغذیه سالم ومناسبی داشته باشند تا بتوانند سلامت خود و فرزندشان را تضمین کنند. ما در این مطلب به معرفی و نحوه خرید پنیر لیقوان و فواید آن برای خانم های باردار می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پنیر لیقوان در بارداری

معرفی پنیر لیقوان

بر خلاف تصور بسیاری از مردم پنیر لیقوان نام یک برند نیست بلکه نام یک دهکده توریستی واقع در دامنه شمالی کوه سهند در استان آذربایجان شرقی و از توابع شهر تبریز است. وجود آب و هوای مناسب و طبیعت فوق العاده زیبا و بکر موجب شده است که بیشتر اهالی این روستا به شغل دام پروری و تولید انواع و اقسام فراورده های لبنی مانند شیر و ماست و پنیر با کیفیت بسیار بالا روی بیاورند. ازمشخصه های این پنیر می‌توان به ترد بودن و ترش بودن طعم آن اشاره کرد. رنگ آن سفید است و قالب محکمی دارد. دارای حفره های متعددی است که بسته به کیفیت شیر اندازه آن ها متفاوت است.

 پنیر لیقوان برخلاف دیگر پنیر های پاستوریزه که از شیر گاو تهیه می شوند، از شیر گوسفندی تهیه می‌شود که دارای طبع گرم تر و همچنین خواص بیشتری نسبت به پنیر تهیه شده از شیر گاو و بز است و در مرحله تولید چربی آن گرفته نمی‌شود. از طرف دیگر نگهداری آن در نمک موجب می‌شود که هیچگونه مواد نگه دارنده صنعتی در آن استفاده نشود. پس از تولید نیز در ظروف حلبی مخصوص چیده می‌شوند و در آن را با استفاده از دستگاه های مخصوص محکم می‌کنند تا در محیط ایزوله ظرف حلبی تخمیر شود. پس از گذشت سه ماه از تولید پنیر قابل مصرف است.

نقش پروتئین درسلامتی بانوان باردار

از فواید بسیار مهم پنیر لیقوان می‌توان به داشتن پروتئین اشاره کرد. پروتئین منبع بسیار مهمی برای مواد تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن است و در نتیجه برای ورزشکاران و زنان باردار بسیار توصیه می‌شود. مقدار پروتئین در پنیر لیقوان به حدی بالاست که توسط بسیاری از صاحب نظران و متخصصین در کنار محصولات گوشتی قرار می‌گیرد. درنتیجه برای گیاهخواران و افرادی که با خوردن گوشت مشکل دارند نیز توصیه می‌شود.

چرا کلسیم برای سلامتی زنان باردار بسیار مهم است؟

کلسیم نیز از جمله مواد مغذی است که در پنیر های گوسفندی و به خصوص پنیر لیقوان وجود دارد. کلسیم در دندان ها و استخوان های بدن انسان به مقدار بسیار زیادی وجود دارد و در حفظ سلامتی استخوان ها و دندان ها نقشی کلیدی دارد و بهتر است روزانه مقدار مشخصی از آن وارد بدن شود. به خصوص مادران باردار باید در دوران بارداری مواد غذایی حاوی کلسیم را استفاده کنند تا فرزندشان در آینده استخوان بندی سالم و محکمی داشته باشند و علاوه بر آن خودشان در دوران پس از بارداری دچار پوکی استخوان نشوند.

 چربی های مفید، شامل مواد مغذی لازم برای سلامتی خانم های باردار

چربی ها شاید در نظر برخی افراد مواد مضری باشند اما در حقیقت چربی ها به دو نوع چربی های مفید و غیر مفید تقسیم بندی می‌شوند. پنیر لیقوان دارای چربی های مفید بسیاری است که دارای مواد مغذی بسیاری هستند و در حین فرایند تولید پنیر لیقوان از شیر جدا نمی‌شوند. در مقابل در هنگام تولید پنیر ها و مواد لبنی پاستوریزه چربی از شیر جدا می‌شود و به همراه آن بسیاری از مواد مغذی از شیر گرفته می‌شوند. در نتیجه موجب می‌شوند که مواد مغذی دیگر موجود در پنیر های پاستوریزه صنعتی به خوبی جذب بدن نشوند. یکی از دلایلی که باعث می‌شود پنیر لیقوان دارای طبع گرم تری نسبت به دیگر پنیر ها باشد همین چربی موجود در آن است. طبع گرم این پنیر می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری ها مانند صرع و ام.اس و پوکی استخوان جلوگیری کند.

پنیر لیقوان دارای باکتری های مفید است

باکتری های بسیاری در بدن انسان زندگی می‌کنند که به دو دسته مفید و مضر تقسیم بندی می‌شوند. هنگامی که باکتری های مضر بر باکتری های مفید در بدن انسان چیره شوند و تعادل آن ها به هم بخورد بیماری اتفاق می‌افتد. در چنین شرایطی می بایست دوباره تعادل آن ها برقرار شود. در فرایند تولید پنیر لیقوان نیز از باکتری های تولید کننده پروبیوتیک استفاده می‌شود. پروبیوتیک ها تاثیر بسیاری در سلامتی بدن انسان و عملکرد آن دارند و باعث بهبود گوارش و هضم غذا می‌شوند.

پنیر های مضر در دوره حاملگی

همان طور که اشاره کردیم پنیر لیقوان برای دوره بارداری بسیار مفید است و منبع مهمی از مواد مغذی و مفید برای سلامت مادر و جنین به شمار می‌رود. در مقابل بعضی از پنیر ها هستند که اصلا مصرف آن ها در دوره بارداری توصیه نمی‌شود. مانند پنیر هایی که قالب نرم دارند چرا که این پنیر ها باعث آلوده شدن بدن به باکتری هایی مانند لیستریا و بروزبیماری لیستریوس می‌شوند که می توانند سلامت مادر و کودک را به خطر بیندازند.

در پنیر لیقوان مقدار بسیار کمتری از این باکتری وجود دارد و به همین دلیل در دوران بارداری خطری برای مادر و یا جنین ایجاد نمی‌کند. ولی در هر صورت بهتر است که با یک پزشک متخصص نیز در این باره مشورت کرد.

آب پنیر لیقوان معجزه ای ناشناخته

شاید بسیاری از افراد از خواص آب پنیر لیقوان اطلاعی نداشته باشند، اما بهتر است بذانید که آب پنیر لیقوان مانند خود پنیر دارای فواید بسیاری می‌باشد و منبع کثیری از انواع مواد مغذی و مفید برای بدن محسوب می‌شود و ویتامین های خود پنیر در آب آن نیز وجود دارد. آب پنیر خاصیت ضد یبوست دارد و به آسان تر شدن هضم غذا کمک می‌کند. از خاصیت های دیگر آن نیز به تنظیم قند و فشار خون، تقویت سیستم دفاعی بدن وکنترل کردن کلسترول اشاره کرد.

فروش پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) با قیمت کارخانه + بهترین کیفیت (به شرط مرجوعی)

برای استعلام قیمت و خرید کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *