قیمت خرید پنیر لیقوان گوسفندی تبریز (اصل و درجه یک)

پنیر لیقوان یکی از بهترین محصولات لبنیاتی است که در کشورهای ایران و آذربایجان تولید شده و با نام پنیر تبریزی هم شناخته می‌شود. برای فرآوری این پنیر نسبتا نرم، لازم است به مدت ۳ الی ۱۲ ماه در آب نمک نگهداری شود. قبل از خرید پنیر لیقوان تبریز باید نکات مهمی که برای دانستن قیمت پنیر لیقوان درجه یک و توجه به اصل بودن آن را بدانید را در ادامه این مطلب به شما بازگو می‌کنیم.

خرید پنیر لیقوان اصل و اعلاء، از تولیدی اصلی

در سال‌های گذشته، به دلیل سختی مسیر، دسترسی به روستای لیقوان و خرید پنیر لیقوان اصل دشوار بود و به همین علت، به عنوان سوغاتی از آذربایجان شناخته می‌شد. ولی امروزه با کمتر شدن فاصله‌ها و گسترش وسایل حمل‌ونقل عمومی مجهز به یخچال و سرد کننده، فقط کافی است با صرف چند دقیقه زمان، به پنیر لیقوان برسیم و از قیمت پنیر لیقوان تبریز مطلع شویم. اما آیا تمام پنیرهایی که به اسم پنیر لیقوان تبریز  فروخته می‌شود، مزه واقعی آن را دارد؟ ادامه مطلب را مطالعه کنید تا با انواع پنیر لیقوان تبریز آشنا شوید.

ویژگی های پنیر لیقوان درجه یک که قبل از خرید باید بدانید:

پنیر اصل لیقوان یا همان پنیر سوپر لیقوان که به پنیر لیقوان گوسفندی تبریز هم معروف است، از شیر گوسفندهای چراگاه‌های سهند در منطقه لیقوان تهیه شده و در آب چشمه‌های معدنی آن که عاری از هرگونه نمک و رسوبات معدنی است، فرآوری می‌شود. این نوع پنیر لیقوان اصل که بسیار خوشمزه نیز هست، در هنگام برش، خرد نشده و حالت لاستیکی خود را حفظ می‌کند.

خرید پنیر لیقوان اصل از زاغک

ویژگی های پنیر لیقوان معمولی

پنیر لیقوان معمولی از نظر نوع فرآوری تفاوت زیادی با پنیر تبریز اصل (پنیر لیقوان) ندارد؛ ولی کیفیت پایین‌تر مواد اولیه، باعث شده که مزه آن متفاوت از نوع پنیر تبریزی اصل باشد. شیر تهیه شده برای درست کردن پنیر لیقوان معمولی، از گوسفندهای اطراف تبریز و آذربایجان دوشیده شده و کیفیت بسیار بالایی دارد؛ اما چون فاصله بیشتری با کارگاه‌های تولید پنیر دارد، کیفیت پنیر تولیدی از آن، افت کرده و کاهش می‌یابد.

پنیر سومی چیست و تفاوت آن با پنیر معمولی لیقوان

اگر به شیر گوسفند و یا لبنیات گوسفندی علاقه ندارید، پنیر لیقوان گاوی می‌تواند جایگزین مناسبی برای شما باشد. پنیر لیقوان گاوی که از مخلوط شیر گوسفند با گاو تهیه می‌شود، زردرنگ بوده و بافت خشک‌تری دارد. بوی آن نیز به دلیل استفاده از شیر گاو کمی ملایم‌تر است. قیمت پنیر لیقوان گاوی، نسبت به قیمت پنیر لیقوان گوسفندی تبریز، کمتر است.

تفاوت طرز تهیه پنیر لیقوان در خانه و کارخانه

اگر بدانید که پنیر لیقوان اصل و درجه یک چگونه تهیه می‌شود، قطعا دلیل بالا بودن قیمت پنیر لیقوان گوسفندی تبریز را بهتر درک خواهید کرد. برای تهیه این نوع پنیر به یک لیتر شیر پرچرب گوسفند نیاز دارید که می‌‌توانید از لبنیاتی‌ها تهیه کنید. شیر را داخل قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم هم بزنید. وقتی شیر شروع به قل زدن کرد، آن را از روی حرارت برداشته کمی صبر کنید تا از قل زدن بیافتد. سپس به اندازه ۳ قاشق غذاخوری سرکه سفید به آن اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا شیر اصطلاحا ببرد. مجددا قابلمه را بر روی حرارت کم قرار دهید تا شیر به رنگ زرد مایل به سبز در بیاید.

قیمت پنیر لیقوان حلبی زاغک لیقوان

حال شیر بریده شده را بر روی یک پارچه تمیز بریزید و آنقدر فشار دهید تا آب داخل آن به خوبی، خارج شود. حالا کافیست یک جسم سنگین (می‌توانید از سنگ یا چندین آجر استفاده کنید) را به مدت ۱ ساعت بر روی آن قرار دهید تا پنیر به خوبی سفت شود. درنهایت نیز کافیست پنیر فرآوری شده را در آب نمک بیاندازید و اجازه دهید پنیر لیقوان به عمل بیاید.

معمولا برای درست کردن پنیر لیقوان تبریزی درجه یک و اصل بین ۳ الی ۱۲ ماه زمان نیاز است. برای کیفیت بهتر پنیر لیقوان می‌توانید از شیر بز یا میش استفاده کنید که چربی بالاتری دارند. در این صورت، نتیجه کار پنیری چرب‌تر با بافت نرم‌تری خواهید داشت.

قیمت پنیر لیقوان 800 گرمی

قیمت پنیر تبریزی گوسفندی و روش تشخیص پنیر لیقوان اصل

شاید در نگاه اول، تشخیص و خرید پنیر لیقوان اصل تبریز برای شما سخت باشد؛ اما با چندین روش ساده‌ می‌‌توانید نوع اصل را از تقلبی تشخیص داده و پس از اطلاع از قیمت پنیر گوسفندی تبریز با اطمینان خریداری کنید. قبلا پیشنهاد ما به خریداران این بود که از برندها و تولیدکننده‌های معتبر خرید خود را انجام دهند ولی با افزایش هزینه‌های بسته‌بندی، ناگزیر هستیم تا پنیر لیقوان فله‌ای خریداری کنیم. در اینجاست که ۴ روشی که در ادامه خواهیم گفت، به شما کمک خواهند کرد تا خرید مطمئن‌تری داشته باشید.

تشخیص پنیر گوسفندی لیقوان از رنگ پنیر(گاوی یا گوسفندی؟)

رنگ پنیر اولین نشانه‌ای است که باید به آن توجه کرد. همانطور که قبلا گفته شد، پنیرهایی که برای تولید آن‌ها از شیر گاو استفاده می‌شود، معمولا رنگ زردتری دارند. پس برای تشخیص پنیر لیقوان تبریزی اصل، به پنیرهایی با رنگ سفیدتر توجه داشته باشید. البته به این موضوع هم دقت کنید که رنگ زرد پنیر، ممکن است به علت بالا بودن چربی آن هم باشد. پس ملاک انتخاب، باید این باشد که اگر ۲ پنیر چربی یکسانی داشتند، پنیر سفیدتر را انتخاب کنید. همچنین قیمت پنیر تبریزی اصل به دلیل تولید با شیر گوسفندی بالاتر و با کیفیت تر از پنیر تولیدی با شیر گاو است.

پنیر لیقوان اصل تبریز نرم است؟

هر چه کیفیت پنیر بالاتر باشد، با بافت نرمتری روبه‌رو خواهیم بود. پنیر لیقوان اصل تبریز به دلیل داشتن چربی بیشتر، راحت‌تر برش خورده و کمتر خرد می‌شود. دلیل خرد شدن پنیر مقدار آب درون بافت آن است و پنیرهایی که کیفیت پایین‌تری دارند، معمولا آب بیشتری در خود ذخیره می‌کنند که هم وزنشان را بالاتر برده و هم کیفیت آن را کاهش می‌دهد، کیفیت بالای پنیر لیقوان یکی از عواملی است که قیمت پنیر تبریز درجه یک بیشتر از پنیر های موجود در بازار است

منافذ داخل پنیر، راهکار تشخیص پنیر اصل لیقوان

به تعداد سوراخ‌های داخل پنیر دقت کنید. پنیرهای با کیفیت، هم تعداد حباب‌های کمتری دارد و هم اندازه آن‌ها به اندازه نخود کوچک است. ولی پنیرهای تقلبی تعداد سوراخ‌های بیشتری خواهد داشت.

طعم پنیر، مهم ترین نکته برای خرید پنیر لیقوان!

اول بخورید، بعد بخرید. پنیر لیقوان گاوی، کمی تلخ و به حدی شور هستند که نمی‌‌توانید آن را به تنهایی مصرف کنید. ولی پنیر لیقوان اصل تبریز شوری متعادلی داشته و تلخ نیست. همانطور که قبل تر گفتیم عواملی مانند طعم باعث تفاوت قیمت پنیر لیقوان اعلا با معمولی می‌شوند، توصیه می‌شود در خرید پنیر تبریزی از تولید کننده هایی بخرید که صرفا پنیر لیقوان را با شیر گوسفندی تولید می‌کنند. برخی تولید کننده ها پنیر گاوی خود را با قیمت پنیر گوسفندی لیقوان می‌فروشند.

قیمت پنیر لیقوان اعلا تبریزی در بازار ایران

خرید پنیر لیقوان بسته به نوع و کیفیت شیر استفاده شده، قیمت متفاوتی دارد و شما می‌توانید بر اساس سلیقه و ذائقه خود، به مقدار لازم از هر نوعی که می‌خواهید، تهیه کنید. قیمت پنیر لیقوان حلبی به مواردی همچون کیفیت شیر، تجهیزات استفاده شده در تولید، شرایط تخمیر و نگهداری، تجربه پرسنل و پوشش گیاهی منطقه‌ای که گوسفند در آن چریده است، بستگی دارد. قیمت پنیر لیقوان فله‌ای نسبت به قیمت پنیر تبریزی بسته بندی شده به صرفه تر است و معمولا برای خرید توصیه می‌شود؛ برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با واحد فروش پنیر لیقوان زاغک در تماس باشید.

خرید پنیر لیقوان زاغک از کارخانه; قیمت روز پنیر گوسفندی

ما در مجموعه زاغک لیقوان از طریق فروشگاه اینترنتی اقدام به ارائه مشاوره رایگان برای خرید اینترنتی پنیر لیقوان درجه یک در جهت رفع دغدغه های مشتریان در سراسر کشور  فعالیت می‌کنیم، علاقه مندان عزیز می‌توانید برای اطلاع از قیمت پنیر لیقوان امروز با ما در ارتباط باشید.

خریداران گرامی برای خرید و استعلام قیمت پنیر لیقوان عمده فرم را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

سوالات متداول در مورد خرید پنیر لیقوان

پنیر لیقوان در بسته بندی های حلبی ۱۷ کیلویی، بسته های ۴۰۰ و ۸۰۰ گرمی ارائه می‌شود، برای خرید واطلاع از قیمت روز پنیر لیقوان فرم مشاوره را پر کنید و یا با واحد فروش پنیر لیقوان زاغک تماس حاصل نمائید.

برای تشخیص پنیر لیقوان اصل توجه به رنگ پنیر، بافت نرمتر، توجه به سوراخ های پنیر وطعم پنیر توجه کنید، برای دریافت مشاوره خرید پنیر لیقوان با واحد فروش ما تماس بگیرید.

با توجه به نوسانات قیمت محصولات، از جمله لبنیات برای دریافت قیمت به روز پنیر لیقوان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

2 دیدگاه در “قیمت خرید پنیر لیقوان گوسفندی تبریز (اصل و درجه یک)

  1. پرویز مرادی گفت:

    سلام پنیر لیقوان اصل با شیر گاوی تهیه میشه یا شیر گوسفندی؟ من شنیدم که میگن پنیر لیقوان اصلش گاویه و اشتباه جا افتاده که گوسفندی اصلشه

    1. فرامرزی گفت:

      سلام قربان، پنیر اصل لیقوان با شیر گوسفندی تولید میشه و در اصل دلیل شهرت پنیر لیقوان هم به گوسفندی بودنش هست و این حرف که پنیر اصل لیقوان با شیر گاوی است، اشتباهه. برای اطلاعات بیشتر میتونین مقاله ما رو با عنوان “تفاوت پنیر گاوی و گوسفندی مطالعه کنین”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ویژه !

فروش پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) با قیمت کارخانه!

برای استعلام قیمت و خرید کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.