پنیر

پنیر لیقوان و تفاوت آن با انواع پنیر + روش تشخیص پنیر لیقوان اصل

انواع پنیر تبریز

فروش پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) با قیمت کارخانه + بهترین کیفیت (به شرط مرجوعی)

برای استعلام قیمت و خرید کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

بدون شک یکی از بهترین گزینه ها برای میل کردن یک عصرانه یا صبحانه لذیذ، پنیرلیقوان می‌باشد. همانطور که می‌دانید در فروشگاه های مواد غذایی و یا لبنیات سنتی تنوع بسیاری از پنیر ها وجود دارند. از پنیر لیقوان گرفته تا پنیر خامه‌ای و فتا. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفته ایم برای شما درباره انواع پنیر و تفاوت آن ها با یکدیگر صحبت کنیم. اگر شما نیز علاقه مند به شناخت کافی در این باره هستید توصیه می کنیم تا انتها این مطلب را مطالعه کنید.

ما در این مطلب برای شما درباره طیفی از انواع پنیر ها صحبت خواهیم کرد. اشاره خواهیم کرد که هریک از این پنیر ها به کدام فرهنگ مربوط می شود. پنیر های فتا و بلغاری مهم ترین پنیر هایی هستند که در این مطلب قرار است مورد بررسی قرار گرفته و با پنیر لیقوان مقایسه شوند. در قسمتی دیگر از این مطلب نیز به سراغ معرفی چند نوع دیگر از انواع پنیری که مورد استفاده زیادی قرار می‌گیرند خواهیم رفت و در ادامه نحوه خرید پنیر لیقوان باکیفیت را به شما خواهیم گفت با ما همراه باشید.

انواع پنیر تبریز

انواع پنیر و تفاوت آنها با پنیر لیقوان چیست؟

بسیاری از افراد ممکن است اقدام به فروش انواع دیگری از پنیر ها با عنوان انواع پنیر لیقوان کنند. به همین دلیل اگر روش شناسایی پنیر لیقوان اصل را نمی‌دانید ما قصد داریم پیش از بررسی تفاوت این پنیر با سایر پنیر ها راه های تشخیص این پنیر را با هم بررسی کنیم. ابتدا باید بدانید که پنیر لیقوان از شیر خالص گوسفند تهیه می‌شود. شیر خالص گوسفند به عنوان یک لبنیات پرطرفدار دارای رنگ سفید خالصی است که انتظار می رود فراورده های حاصل از این ماده لبنی هم به همین رنگ باشند. بنابراین برای تشخیص پنیر لیقوان اصل ابتدا بررسی کنید که آیا رنگ آن سفید خالص می باشد یا خیر؟

اگر دیدید که پنیر دارای رنگی متمایل به زرد می‌باشد بدانید در خود دارای شیر گاوی می‌باشد. به علاوه اینکه پنیر لیقوان ماده ای نرم است. علت این امر این است که چربی حیوانی از شیر هنگام بدست آوردن این پنیر جدا نمی‌شود. البته شاید در مواقعی به کمک دستگاه های چگالشی از پنیر جدا شود. ولی اگر پنیر سفت باشد ممکن است به دلیل تهیه شدن از شیر گاو باشد. سومین راهی که می‌توانید این پنیر را از سایر پنیر ها تشخیص دهید این است که سفتی پنیر گاوی با افزودن آب برطرف می‌شود.

تفاوت پنیر تبریز و لیقوان

فرق بین پنیر لیقوان با تبریز

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تفاوت پنیر لیقوان و تبریز چیست؟ اولین فرق پنیر لیقوان با پنیر تبریز موردی است که کمی پیش تر در همین مطلب به آن اشاره کردیم. به طوری که پنیر لیقوان از شیر خالص گوسفند تهیه می‌شود و دارای رنگی سفید است. اما پنیر گاوی دارای رنگی متمایل به زرد می‌باشد. اما این تنها فرق پنیر تبریز و لیقوان نیست. باید درباره حفره های این پنیر نیز گفت که پنیر لیقوان دارای حفره های بزرگ تری می‌باشد که از نظر تعداد خیلی زیاد نیستند.

ولی پنیر محلی تبریز دارای تعداد زیادی حفره می‌باشد که از نظر سایز کوچک می‌باشند. سومین موردی که باید درباره تفاوت این دو پنیر مطرح کنیم قالب های پنیر لیقوان معمولا بزرگ می‌باشند. اما قالب بندی های مربوط به پنیر تبریز قالب بندی کوچک تری هستند. بسیاری از افراد مقایسه این دو پنیر را مقایسه بین بنز و پراید مطرح می‌کنند. هردو این پنیر ها شاید شور به نظر برسند ولی دارای تفاوت های بسیاری هستند. به هیچ وجه نمی توان انتظار این را داشت که پنیر تبریز از نظر کیفیت به پنیر لیقوان برسد.

فرق بین پنیر لیقوان و فتا

نوع جدیدی از پنیر را قرار است در این بخش خدمت شما معرفی کنیم. این پنیر یعنی پنیر فتا دارای اصالتی یونانی می‌باشد. این پنیر یونانی از سالها پیش در سفره مردم این کشور وجود داشته است. این پنیر از نظر چربی و کالری گزینه مناسبی برای افرادی می‌باشد که قصد دارند در وعده های غذایی خود میزان کالری زیادی را مصرف نکنند، با این حال، کالری پنیر لیقوان بسته به نوع شیر و نحوه تهیه آن می تواند متفاوت باشد. هنگامی که این پنیر را در آب و نمک قرار می‌دهید سدیم قابل توجهی را به خود جذب می‌کند. این پنیر یا از شیر گوسفند تهیه می شود یا شیر گاو و بز برای تولیدش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما درباره پنیر لیقوان تمامی مواردی را که باید درباره شان مطالعه می‌کردید را گفتیم. دانستید که این پنیر دارای متریالی خالص از شیر گوسفند می‌باشد. بنابراین اگر پنیر یونانی امکان دارد از شیر گاو یا گوسفند نیز تهیه شود چنین قاعده‌ای درباره پنیر های لیقوان صادق نبوده و لیقوان فقط از شیر خالص گوسفند تهیه می‌شود. می‌توان این ادعا را نیز مطرح کرد که پنیر یونانی به دلیل اینکه از شیر گاوی نیز تهیه می شود ممکن است دارای سفتی خاصی باشد.

انواع پنیر

تفاوت پنیر بلغاری و لیقوان

پنیر بلغاری یکی از پنیر های شناخته شده در میان انواعی از لبنیات است که توسط کشور های اروپایی تولید می‌شوند. بسیاری از بلغار ها باور دارند که بسیاری دستورالعمل های تهیه پنیر های لذیذ توسط یونانی ها از این کشور دزدیده شده‌اند و اصل این دستور العمل ها ریشه در فرهنگ بلغاری دارد. همانطور که از نام این پنیر آب نمکی می‌توان حدس زد این پنیر تولید کشور بلغارستان است.

پنیر بلغاری برای تولید شدن نیاز به شیر تازه گاو دارد. فکر می‌کنیم با خواندن جمله قبل به تفاوت اصلی این پنیر با پنیر لیقوان پی برده باشید. پنیری که با شیر خالص گوسفند تهیه می‌شود و دارای رنگی سفید و خالص می باشد قطعا دارای تفاوت هایی با پنیری که از شیر گاو تهیه شده باشد است. فرق پنیر بلغاری و لیقوان در نحوه تهیه این دو پنیر است و از با تواجه به مزاج هر شخص انتخاب بهترین پنیر متفاوت می‌باشد. پنیر بلغاری سطلی و یا پنیر بلغاری حلبی از جمله اشکال مختلفی هستند که امکان خرید آن ها وجود دارد.

تفاوت پنیر لیقوان گوسفندی و گاوی؛ کدوم بهتره؟

سوالی که بسیاری از افراد از ما می‌پرسند تفاوت پنیر گاوی و گوسفندی لیقوان است. همانطور که از نام این محصولات می‌توان برداشت کرد شیر گاو برای تولید پنیر گاوی به کار می‌رود. برای تولید پنیر لیقوان گوسفندی نیز از شیر گوسفند استفاده می‌شود. بنابراین متریال به کار رفته اولین تفاوتی است که میان این دو محصول مطرح است. پنیری که برای تولیدش از شیر گاو استفاده شده دارای بافتی سفت تر است و کمی سخت تر نسبت به مدل لیقوان گوسفندی خرد می‌شود.

علت این امر این است که پنیر لیقوان گوسفندی دارای چربی بیشتری نسبت به مدل گاوی می‌باشد. رنگ پنیر گاوی نسبت به پنیر گوسفندی دارای ناخالصی می‌باشد. به بیان بهتر نمونه گوسفندی دارای رنگ سفید خالص است. ولی پنیر لیقوان گاوی دارای رنگی متمایل به زرد می‌باشد.

پنیر لیقوان گوسفندی یا گاوی؟ کدام انتخاب بهتری است؟ علت شهرت پنیر لیقوان اصل به دلیل تولید آن توسط پنیر گوسفندی است، پس می‌توان گفت که پنیر لیقوان گوسفندی انتخاب مناسبی برای یک وعده صبحانه است.

پنیر لیقوان گوسفندی تولید شده با شیر گوسفندی

انواع دیگری از پنیر ها

یکی دیگر از پنیر هایی که شهرت خاصی را داراست را می توان پنیر خیکی یا پوستی دانست. این پنیر را می‌توان پنیر شناخته شده‌ای بین عشایر دانست و در کشور ما شاهد این هستیم که اکثر عشایر این پنیر را تهیه می‌کنند. به خصوص اگر دارای فرهنگی کرد و یا ترک باشید حتما می‌دانید که این پنیر شاید شناخته شده ترین پنیری باشد که توسط افراد دارای این فرهنگ تهیه می‌شود. اما بد نیست درباره پنیر های سایر کشور ها نیز مثال هایی بزنیم.

پنیر های ایتالیایی یکی از شناخته شده ترین انواع پنیر هستند. به خصوص پنیر موزارلا که تقریبا هرکسی نام این پنیر ها را شنیده است. پنیر پارمسان نیز پنیر شناخته شده دیگری است که توسط کشور ایتالیا تولید می‌شود. اگر بخواهیم درباره تنوع پنیر های این کشور صحبت کنیم شاید خود چندین مطلب جداگانه را بطلبد. پنیر پکورینو نیز دیگر پنیر شناخته شده‌ای است که ریشه در کشور ایتالیا دارد و از معروف ترین پنیر هایی است که در کشور اروپا یافت می‌شود.

روش تشخیص پنیر لیقوان اصل از تقلبی چیست؟

درباره اینکه پنیر لیقوان اصل را چطور از تقلبی یا اصلا از دیگر پنیر ها تشخیص بدهید مولفه هایی را خدمت شما گفتیم، که از جمله تولید شده توسط شیر گوسفند خالص و رنگ پنیر گرفته تا سفتی پنیر و البته حفره های آن همه و همه میتوانند به شما در تشخیص پنیر لیقوان اصل کمک کنند.

پنیر لیقوان درجه یک و قیمت مناسب

اگر به دنبال پنیر لیقوان هستید، می‌توانید با خرید این پنیر به صورت مستقیم از کارخانه با قیمت مناسب اقدام کنید، پنیر زاغک با اقدام به فروش پنیر لیقوان به صورت مستقیم از طریق وبسایت این پنیر خوشمزه را با قیمت کارخانه ارائه می‌کند، علاقه مندان عزیز می‌توانید قبل از اقدام به خرید با کارشناسان فروش ما تماس حاصل نموده و سوالات خود را از قبیل قیمت پنیر لیقوان، نحوه ارسال و دیگر موارد جویا شوید. همچنین با پر کردن فرم مشاوره کارشناسان ما در اصرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

خرید پنیر لیقوان اصل از کارخانه

سخن آخر

در این مطلب از پنیر زاغک به خوبی برای شما درباره پنیر لیقوان توضیحاتی را ارائه کردیم. پنیر یکی از اصلی ترین موادغذایی است که در انواع فرهنگ ها هنگام سرو وعده صبحانه مصرف می‌شود. برای همین استفاده از یک پنیر لذیذ و البته مفید می‌تواند سبب شروع روز خوبی برای شما شود. پنیر دارای انواع مختلفی می‌باشد که به فراخور فرهنگ های مختلف هنگام سرو وعده های غذایی مصرف می‌شود. در این مطلب همچنین درباره پنیر بلغاری و البته پنیر فتا برای شما توضیحاتی را ارائه کردیم. به علاوه اینکه به منظور بهترین مقایسه بین پنیر های لیقوان مدل های گوسفندی و گاوی نیز توضیحاتی را ارائه کردیم.

تفاوت های پنیر لیقوان گوسفندی و گاوی را از نظر رنگ و نیز میزان چربی و البته سفتی یا نرمی بافت خدمت شما شرح دادیم. امیدواریم با خواندن این مطلب به خوبی درباره پنیر لیقوان به عنوان یک وعده غذایی لذیذ اطلاعات کافی را بدست آورده باشید. بابت مطالعه این مطلب از شما عزیزان ممنونیم.

سوالات متداول در مورد انواع پنیر تبریزی:

  1. تبریز داری چند نوع پنیر می‌باشد؟

انواع پنیر تبریز را می‌توان پنیر تولید شده در تبریز، پنیر لیقوان دانست که معروف ترین نوع آن یعنی پنیر لیقوان دارای شهرت جهانی است.

  1. اصلی ترین تفاوت پنیر تبریز با پنیر لیقوان چیست؟

پنیر لیقوان از شیر گوسفندی تهیه می‌شود و در مقابل پنیر تبریز از شیر گاوی تهیه می‌شود، ارزش غذایی پنیر تولید شده توسط شیر گوسفند بسیار بالاتر از پنیر تولید شده توسط شیر گاوی است.

  1. پنیر لیقوان از چه شیری تهیه میشود؟

پنیر لیقوان اصل و درجه یک از شیر گوسفند تهیه می‌شود و همینطور دلیل محبوبیت پنیر لیقوان نیز تولید آن با شیر گوسفندی و فرآیند خاص تولید آن است.

فروش پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) با قیمت کارخانه + بهترین کیفیت (به شرط مرجوعی)

برای استعلام قیمت و خرید کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *