پنیر, پنیر لیقوان

خواص پنیر سنتی لیقوان تبریز [فواید و مضرات]

فواید و مضرات پنیر لیقوان

فروش پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) با قیمت کارخانه + بهترین کیفیت (به شرط مرجوعی)

برای استعلام قیمت و خرید کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

پنیرسنتی از ایام قدیم نزد فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشته است. دراین مقاله قصد‌‌‌ داریم به صورت تخصصی پنیرسنتی و نمونه لیقوان آن را مورد بررسی قرار بدهیم و درباره خواص و آثار این پنیر بر روی بدن انسان صحبت کنیم، همینطور بهترین نمونه بازاری این پنیر محلی را به شما معرفی کنیم تا هرچه بیشتر با طعم اصیل و ناب، قبل از خرید پنیر لیقوان آشنا شوید. با ما همراه باشید.

فواید و مضرات پنیر لیقوان

پنیرلیقوان چه خاصیتی دارد؟ (خواص‌ پنیرسنتی)

پنیر‌سنتی لیقوان یکی از پرارزش ترین مواد غذایی است که با طعم خوشمزه و خواص مفیدی که برای سلامتی دارد می‌تواند در وعده های صبحانه و عصرانه بر‌روی سفره پر‌برکت شما باشد.

درکل پنیرسنتی به دلیل استفاده از شیرتازه وعدم‌استفاده ازمواد نگهدارنده شکل طبیعی خود را حفظ کرده و مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان را تامین می‌نماید .

درباره پنیر‌لیقوان چه قدر‌ می‌دانید؟ تاریخچه این پنیرسنتی به روستا لیقوان از توابع استان آذربایجان شرقی برمیگردد. مردمان سخت کوش که از قدیم الایام تاکنون مشغول به دامداری و تولید محصولات لبنی بوده‌اند.

پنیرسنتی لیقوان از شیرتازه گوسفندی و کاملا طبیعی به دست می‌آید. این فرآورده لبنی همیشه یکی از معروف ترین پنیرهای ایرانی بوده و بسیار پرطرفدار می‌باشد.

 

افرادی که به سلامت خود اهمیت میدهند و دوست دارند هر چه بیشتر از مصحولات دسته اول بدون دخالت مواد نگهدارنده که در بسیاری از موارد زیان های خاص خود را دارند و چه بسا مزه طبیعی و اصیل محصول را هم از بین می‌برند استفاده کنند، پنیرلیقوان یکی از سالم ترین گزینه ها می‌باشد .

این پنیرسنتی از دامان طبیعت می‌آید، به همین خاطراست که پنیرهای سنتی و لیقوان را نمی‌شود برای مدت طولانی نگهداری کرد و مستعد فاسد شدن هستند؛ مواد اضافی در فرآیند تولید این محصولات به کار نرفته است و برای جلوگیری از کپک زدن باید هر چه سریع تر این پنیرها را نوش‌جان کنید.

پنیر لیقوان تبریز و خواص آن

خواص و مضرات پنیر لیقوان

ارزش غذایی محصولات لبنی به ویژه پنیر در فرهنگ تغدیه‌ای جهان زبانزد است. دراین میان پنیرلیقوان حاوی طیف وسیعی از تامین کنندگان انرژی بدن انسان می‌باشد، برای مثال : ویتامین‌های B و C ، پروتیین ، فسفر ، کلسیم از مهم‌ ترین خواص پنیرلیقوان می‌باشند.

افراد دیابتی که مصرف قند را باید به حداقل برسانند از دیگر هواداران پر‌و‌پا‌‌قرص پنیر محلی تبریز هستند؛ این افراد همواره به دنبال خوراکی هایی هستند که انرژی تحلیل رفته بدن آنها را جبران نماید و از طرفی قندی هم نباشد.

پنیرلیقوان قند ندارد و مناسب با نیازغذایی این دسته از بیماران دیابتی می‌باشد .

گیاه‌ خوران حتما باید پنیرلیقوان را امتحان کنند!

 

رژیم گیاه‌خواری به دلیل پرهیز از‌مصرف گوشت می‌تواند این دسته از افراد را با کمبود پروتیین رو‌به‌ روی کند. اما پنیرلیقوان را دسته کم نگیرید! گیاه‌خوران عزیز با مصرف یک وعده مناسب این پنیرمحلی و بهره گیری از خواص آن، فقدان پروتئین و ویتامین های  مورد نیاز بدن‌ خود را جبران می‌کنند.

اما در خوردن پنیر لیقوان به چند نکته هم باید توجه بفرمایید.

به دلیل داشتن چربی بالا نباید زیاد روی کنید؛ مخصوصا افرادی که چاقی، بیماری های قلبی و عروقی یا کلسترول بالا دارند باید احتیاط کنند و حدالمقدور در وعده های کوچک ویا با مشورت متخصص تغذیه اقدام به مصرف کنند.

شاید اسم لاکتوز را تا حالا شنیده باشید. بهترهست که بدانید افرادی که معده آنها حساس به لاکتوزاست باید از پنیرلیقوان با میانه روی استفاده کنند، چون این محصول لبنی لاکتوز بالایی دارد و میتواند معده آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

فواید و خواص پنیر سنتی لیقوان تبریز

خواص پنیر تبریز(بررسی فواید پنیر سنتی تبریز)

به‌ غیر‌ از‌ پنیرلیقوان، انواع پنیرتبریز نیز از معروفیت خاصی در‌میان دوست داران پنیرهای سنتی برخوردارند.

پنیرمحلی تبریز دارای شباهت‌های زیادی به پنیرلیقوان هست، اما‌ ‌این دو پنیر سنتی تفاوت‌هایی هم دارند.

بهتر‌هست بدانیم که در پروسه تولید پنیرمحلی تبریز معمولا از شیرگاو استفاده می‌شود و بعضا هم ممکن است ترکیبی از شیرگاو و شیر‌گوسفند به کار برده شود.

پنیرتبریز‌به دلیل استفاده از شیرگاو قیمت ارزان تری دارد. از خصوصیات دیگر پنیر‌تبریز شکل ظاهری و قالب‌ بندی آن است؛ تقریبا رنگ پنیر به زرد می‌رود و بر‌خلاف پنیرلیقوان که درقالب‌های بزرگ تهیه میشود، پنیرتبریز در‌قالب‌های کوچک تهیه می‌شود.

 

هنگام برش پنیرتبریزی متوجه خرد‌ شدن آن می‌شویم، دلیل آن هم وجود حفره‌ و سوراخ‌ های زیاد در این پنیر است.

فواید‌ پنیرتبریز قابل توجه است. این پنیر همانند پنیرلیقوان سرشار‌از‌منابع مقوی برای سیستم ایمنی و قدرتی بدن انسان‌ است، پروتئین و ویتامین‌های محول در چربی بسیار دارد.

یک نکته مهم دیگر که باید بدانید مربوط به نامگذاری پنیرهای سنتی می‌باشد. به دلیل داشتن شباهت‌های بسیار و خواستگاه جغرافیایی یکسان معمولا در اسامی مشابه و گاها به جای یکدیگر بکار میروند.

برای مثال پنیرآذربایجان نیز‌وجود دارد که نام دیگر برای شاره به این نوع پنیرها هست، یا لفظ پنیرلیقوان تبریز نیز ‌رایج است که معمولا منظور‌همان پنیرلیقوان است.

خواص پنیر لیقوان

عوارض پنیر‌تبریز(پنیرسنتی پرچرب)

در‌ استفاده‌ از پنیرمحلی تبریز باید به چربی بالا این محصول لبنی توجه کنیم.

این نوع پنیرنسبت به پنیرلیقوانی چربی بیشتری دارد، و طبیعی هم به نظر میرسد چون در‌کل شیرگاو پرچرب تر از شیرگوسفند است.

درفرآیند تولید پنیرهای‌سنتی (لیقوان و تبریز) برای از‌بین بردن میکروب‌های موجود اقدام به گذاشتن این محصولات لبنی برای مدت طولانی در نمک می‌شود. به همین خاطر مزه و طعم پنیر‌های آذربایجانی شور است.

برای افراد دارای اضافه وزن یا بیماران کلیوی و قلبی که باید از چربی و فشارخون دور باشند‌ استفاده صحیح از پنیرتبریز و لیقوان توصیه می‌شود، قبل از تهیه این محصول در مورد کالری پنیر لیقوان تحقیق کنید.

 

طبع پنیرلیقوان گوسفندی(مزاج سرد یا گرم )

اطلاع از طبع و کاربرد طب سنتی این پنیر نیز برای بعضی افراد سوال ایجاد میکند.

در‌مجموع پنیرهای محلی از‌ جمله لیقوان و تبریز پنیرکهنه نامیده می‌شوند .

به طور‌علمی و از نظر طب سنتی طبع گرم یا سرد پنیر مرتبط با نوع شیر فرآیند تولید آن است.

شیر به دست آمده از بز‌ و گاو طبع سرد دارد، در مقابل شیر گوسفند طبع گرم دارد، پس اگر به ترکیب مواغذایی سرد و گرم در برنامه غذایی خود اهمیت می‌دهید باید به نوع شیر استفاده شده در پنیر یا محصولات لبنی دیگر توجه فرمایید.

طبع پنیر لیقوان تبریز سرد یا گرم

زاغک نام آشنا پنیرسنتی لیقوان

حالا که با خواص بی‌نظیر پنیرسنتی لیقوان آشنا شدیم بهتراست با یک برنامه ریزی صحیح  مصرف آن را در لیست غذایی خود بگنجانیم تا از ارزش غذایی خاص آن مثل پروتیین و ویتامین های B , C  نهایت بهره را ببریم.

کارخانه تولیدی پنیر زاغک با‌ تولید پنیرلیقوان درجه یک در محیط بهداشتی، کیفیت تجربه یک پنیر اصیل و خوش طعم را برای شما به ارمغان می‌آورد. محصولات پنیر زاغک از پرفروش ترین پنیرهای محلی موجود در بازار ایران می‌باشند، که بهتر است شما هم برای یک بارحداقل این پنیرخوش‌ طعم را امتحان نمایید!

فروش پنیر زاغک لیقوان (فرامرزی) با قیمت کارخانه + بهترین کیفیت (به شرط مرجوعی)

برای استعلام قیمت و خرید کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *